október 18

2011.10.18. 21:41

a mai nappal megszüntettem a paprikákat.

hideg volt már rájuk. néhol már megcsípte a dér a leveleket,virágokat. szóval kihúztam az összes tövet és hétvégén a fóliát is leszedem. ennyi volt az évre. a maradék kevés paprikának még nem tudom a sorsát de majd elkopik.

a paprikák kihúzása választ adott egy kérdésemre. jó néhányat annyira megviselte a fóliasátor és úgy elfáradtak, le is feküdtek. volt amit kikötöttem karóhoz volt ami úgy maradt. nem biztos, hogy ez az ok de valszeg. a kép nem adja vissza de némelyik gyökérzet közepe tökéletesen úgy néz ki mint a joghurtos doboz amiben kicsi palántaként kezdték sorukat. miért van ez? azért, mert lusta voltam őket átültetni amikor megtorpantak a növésben mert rá 1-2-3 hétre kiültetésre kerültek. úgy voltam vele addig „jó van úgy”

szóval legközelebb erre oda fogok figyelni és min 1x át lesznek ültetve.

a másik. volt 4 db tavalyról áttelelt növényem amit anno tőzegcserépben kezdtem nevelni. hát ma kiderült hogy a tőzegcserépnek nem elég a másfél évnyi földben rohadás. a képen ez sem látszik valami hejde jól de szépen körülöleli a növény gyökereit. szóval a tőzegcserép egy rakás …

a kertet készítjük fel a télre. a paprika ez évre ennyi volt. jövőre máshogy de folyt. köv.

képek

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr803313020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bratya 2011.10.19. 10:33:04

Én is felszedtem őket a múlt héten. Kb. 14-16 db-ot cserepekbe raktam és bevittem a lakásba, vagy elajándékoztam ismerősöknek. Kíváncsi vagyok mennyire fognak fejlődni a télen és/vagy áttelelni a lakásban. Átlagos szobahőmérsékleten lesznek viszonylag világosban. A fellógatott paprikák szépen száradnak, majd folyamatosan szedem meg a magjaikat. Jövőre újra kezdem több vonalon én is. Vannak ötleteim az ültetőközeg "fejlesztésére" is, majd kísérletezgetek vele, bár a sokéves - szobanövényeknél bevált - tapasztalat most is bevált a paprikánál. De van még mit fejleszteni.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2011.10.23. 14:19:35

@bratya: nekem tavalyi áttelelésnél nagyon nyúltak a fény felé. forgatni kellett őket majd visszavágni.
ami nagyon érdekes volt, hogy a tavalyi megfásult szár alig vastagodott. idén nőttek ki új ágak amik közel hasonló vastagok voltak mint a tavalyiak.
süti beállítások módosítása