eddig ez történt

2010.03.04. 13:44

a magot a vakera oldaláról vettük. 10 darab kicsi magot kaptam.

10.01.07. 4 magot nedves vattában zárt dobozban indítottam el. hőmérséklet 22-25C körül volt.

10.01.24. 2 mag kicsírázott kettőn semmi változás. rászántam magam az átültetésre. a művelet közben az egyik csíra fele beletört a vattába. a másik 2 mag mellé ültettem másik 2 magot a biztonság kedvéért. kb. 1cm mélyre kerültek. a földet meglocsoltam bőven vízzel és dithane oldattal./1L víz 2g gombaölő/. A gombaölőt 2x öntöttem, 1x a földre majd mag majd föld és megint gombaölő. A poharakat lefóliázva visszateszem a helyükre.

10.01.28. Ma reggelre kikelt az első növény. Valszeg amelyiknek nem törtem le a csíráját. Tök. jó. 4 nap alatt kibújt.

tanulság: a vattában csíráztatás fölösleges és némi veszélyt rejt magában.

10.01.30. kikelt a másik is. sajna ültetéskor nem jelöltem meg melyik melyik így most kikelési sorrendben megszámoztam őket. a víz és a fólia miatt a tőzegcserép oldala kisebb penészedésnek indult.

tanulság: a tőzegcserép nem nyerő. könnyen kiszárad a földje a növénynek; ha kicsit több a víz akkor pedig penészedik. 1 előnye van az átültetéskor direktbe beültethetjük a földbe akkor a cserép elrohad.

10.02.01. úgy döntöttem minden hónap elsején kapnak a növények egy kis tápoldatot. Volldünger vettem a helyi kertészáruházban. viccesek. 10l vízhez kell 1 kanál só. én meg álltam egy 2 lizteres flakonnal és egy kb. kávéskanállal. na ennek most mennyi is az ötöde? miután a lakásban az összes növény kapott belőle megmaradt a fele. a lámpa ég felettük egész nap. kb. 7-20ig. minden nap kapnak 1 kis vizet.

10.02.03. kibújt a negyedik mag is. teljes a csapat. :) igazat megvallva lemondtam róla.

10.02.04. 4es versenyzőnk felkerült a többikehez a lámpa alá. kiváncsi vagyok ahol dupla mag van jön e ki másik?

10.02.06. 2es versenyzőnk mellett kibújt még egy növényke. marad nem bántom. sorsát az istenek kezébe adom.

azóta csak nőnek, növögetnek.

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr191808573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása