február 15

2011.02.15. 20:43

a 23 magból 4 nem kelt ki. 1et én rontottam el. /ha a mag héja a levelekre rászorulva bújik ki kicsike paprikánk akkor ne próbáljuk szegényt erőszakkal megszabadítani tőle/

így maradt 17. ők cseperednek. a lámpa kb. 15 órát ég nekik. /nagy találmány az időkapcsoló :) /

2 bajom van.

1. kicsi apró gyorsan mozgó fehér bogárkák mászkálnak a földön. a neten kutatva a tőzeglégyre gyanakszom. tanács ellenük a ritka locsolás. ilyen kicsi növényeknek nem tudom mennyire jó ötlet kiszárítani a földjét.

egy lépéssel közelebb vagyunk, hogy a boltban vásárolt originál virágföldet felhasználás előtt el kell küldeni kényszergyógykezelésre villanytűzhelyfalvába. pláne úgy, tegnap csináltam a konyhában halcsalit. hát nem volt őszinte az asszony mosolya.

2. a föld felületén fehéres-sárgás réteg ült ki. az oké is lenne, ha pl. a locsolás miatt a sók és egyéb anyagok ülnek ki a föld felületén de a tavaly ültetett, most átteleltetett paprikákat is ugyanazzal locsolom mint a palántákat és az egyik tele van velük a másikon nincs semmi.

képek

akinek van tippje írja meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr782663868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

capsa 2011.02.16. 09:26:28

Hali,
Szerintem a fehéres-sárgás réteg a virágföldön gomba lesz. Állítólag, ha hagyja az ember a földet teljesen kiszáradni, akkor eltűnik, de most ez nem lenne szerencsés a palántákra nézve.

Moho Yoyo 2011.02.22. 07:33:49

Szia!

Nekem is jelentkezett mindkét probléma, a földön lévő réteg bordói lé+kén nevű anyaggal kezelés hatására gyakorlatilag másnapra tejesen eltűnik, valamiféle gomba. Az anyag teljesen ártalmatlan amúgy, nyomattam frissen kikelt palántára is, semmi baja nem lett.

A másik, nekem is a virágföldben átültetés után apró fehér bogarak jelentek meg. Hogy most eleve benne voltak, vagy itt kaptak el valamit nem tudom, de nálam nem használt a kiszárítás. Mivel a földcserét nem tudom itthon sajnos megoldani, így feladtam a biopaprika elméletet, és vegyi támadást intéztem ellenül, Actara 25 WG nevű anyaggal belocsoltam őket 2 egymást követő héten, ez teljesen eltüntette a kártevőket... Ami viszont probléma azóta (bár már kezelés előtt is fennállt, azt gondoltam a kártevők miatt, de azóta is ez van), hogy virágokat ugyan rengeteget hoz a növény, azonban egyik sem marad meg, vagy még bimbó korában elszárad, vagy kinyílik ugyan, de virágport már nem hoz, hanem leesik... Csak azért írom, mert lehet a vegyszertől is akár

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2011.02.22. 20:36:42

@Moho Yoyo:
köszi a választ.
megpróbálom.
ez a bimbó leesés, nincs virágpor, stb. volt nekem is.
ezt tavaly jul.7.-én írtam:
"a virágok nyílnak majd elszáradnak, leesnek. hiába ecsetelem őket nem köt be. nekem is feltűnt mintha nem lenne virágpor a porzón. de bizakodó vagyok. van még idő..."
szóval az van hogy a természetet lehet becsapni de erőszakolni nem. a paprikád kész arra hogy termést hozzon de nem optimálisak a feltételek. valszeg nem elég a meleg és/vagy napfény.
szvsz

Moho Yoyo 2011.02.23. 07:35:14

@tommirra:
Meleg az van neki valószínűleg elég, 22 fok alá nem megy idebent a hőmérséklet sosem. Én is a fényre is gyanakszom (minden máson próbáltam már változtatni...), bár nem a mennyiségre, hanem a nem megfelelő spektrumra, mert fluoreszcens fénycső alatt nevelkednek. Már vettem HPS izzót, virágzáshoz/terméshez elvileg az az ideális, de még megfizethető árú lámpatestet nem találtam hozzá, úgyhogy lehet neki fogok állni barkácsolni :). Bár most egy jó ideig még maradnak a fénycső alatt, mert alaposan vissza metszettem őket, ugyanis hatalmasak voltak már. Mire újra megnőnek lehet már kint is lesz elég meleg, és teraszra kiteszem őket lámpázás helyett

mkrisztian 2011.03.05. 11:13:29

Szeretném megtudni hogy mitől lehet az hogy a 4-5 cm es palántáimnak nagy részének levelei a végén el kezdtek száradni. Páratartalom van kicsi mértékben tápoldatozom is őket. Mi lehet a probléma ??? Kérlek segítsetek !!!
süti beállítások módosítása