június 19

2010.06.19. 11:06

ma unalmamban megszámoltam a virágbimbókat.

átlagosan növényenként 20db-ot számoltam.

ennek jó része még nagyon kicsi. min. 2 hét mire kinyílik. van vagy 3-5 bimbó ami már elég nagy így lehet jövő héten már lesz virág.

Szerző: tommirra

20 komment

Címkék: virágzás

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr542093250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bonzoo 2010.06.19. 17:19:27

Hello, lefényképeztem a palántáimat, nálam azért kevesebb bimbó van, átlagban olyan 15db lehet. Viszont megjelent az első virágocska: picasaweb.google.com/116195147498753420415/Virag#5484082927353050226

capsa 2010.06.19. 18:30:32

Hogy mennyivel szebbek a bent nevelt paprikák! :) Kint a kertben folyton felveri az eső a sarat a növényekre.

Nálam is kb. 15 bimbó van paprikánként, jó pár virág is megjelent már.

Kérdés:
Mi a véleményetek az alábbi képről?
farmmix.hu/images/products/F-paprika.jpg
Nem túl paranoid?

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.20. 07:40:09

Bonzoo:
szép virág; szép képek.

caspa:
az én növényeim elég "viharvertek" de kint a helyük. néha már várom mikor hív az asszony, hogy: -szia. esett egy kis jég, összetört az összes paprikád. de akkor is kint a helyük.
a képről: mankónak jó. de ha baj van úgyis végigtúrod a netet mi a baja a paprikáknak. ha meg nincs baj szerintem fölösleges a megelőző permet. amúgy hozzám közelebb áll a bio vonal. csak nagyon szükséges esetben lépek le az "ösvényről".

Bonzoo 2010.06.22. 01:41:57

Most vettem észre hogy az egyik palánta ledobott két bimbót, ezzel lehet valamit kezdeni? Pontosan mit jelent a dolog? Valami nem tetszik neki?

HKai 2010.06.22. 07:39:32

Király a fejléced :)

nálam is virágzik a red savina, az habanero yellow és a jolokia is, és úgy tűnik, meg fog maradni pár darab. bonzoo, a bimbót azért dobja le, mert még nem elég felkészült a terméshez. nem kell aggódni, fog kötni még idén :)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.22. 09:25:37

dupla köszi.
1. fejléc.
2. szebben én sem válaszolhattam volna.

capsa 2010.06.22. 10:04:38

Nálam is elhullott néhány bimbó, de azért maradt utánpótlás még rendesen. :)

Néhány külföldi blog emlegeti a Chilli Focus tápoldatot és a Root Riot "kockát" szaporításhoz. Találkoztatok már ezekkel? Magyarországon nem nagyon láttam még belőlük. Amúgy elnézve pl. a Chilli Focus-t, nagyjából azonos az összetétele, mint bármelyik tápoldatnak...

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.22. 10:24:30

sajna nem olvasom külföldi blogot.
de linkelhetnél miket találtál.
erősen szűkös az angolom de hátha.
esetleg ha van magyar az is jöhet. a Kai-ét és Valakiinnen-ét kivéve. ott napi látogató vagyok.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.22. 12:51:29

hát ahogy látom az első bolt nem a paprika termesztőkre szakosodott. :)

nem kicsiben tolják akik itt vásárolnak.

capsa 2010.06.23. 07:48:17

Visszatérve a külföldi blogokra, őt szoktam még olvasni:

www.thechileman.org/

Nem is igazán a friss bejegyzések miatt érdekes, hanem az útmutatói hasznosak.

És két fórum:
www.thehotpepper.com/index.php
www.chillisgalore.co.uk/phpBB3/index.php

blackalex 2010.06.23. 14:07:44

Sziasztok!
Én idén 2. éve nevelek paprikákat egész konkrétan Dorset Naga-t és Bhut Jolokia-t.Tavaly cserépben voltak kint júniustól, idén már májusban fóliásba költöztettem őket. A hideg idő sajnos a fóliásban is nagyon visszavetette a nővekedésüket, de talán mostanra 2 hét alatt behozták a lemaradást. Minden növényen számtalan bimbó és virág, egy növényen pedig megjelent az első pici paprika kezdemény. Sajnos a 20-ból 3-4 növényen én is felfedeztem a zöld levéltetveket kipróbálom én is az alternativ irtási módszereket, remélem sikerrel járok. Egyébként tavaly csak késő ősszel jelentek meg a tetvek és bent a lakásban.... A másik gondom ami látom nálad is jelentkezett az a főszáron lévő levéltövekben megjelenő rengeteg hajtás, ez sem volt tavaly. Nem is engedem hajtani, rendszeresen lecsipkedem, hogy csak a növény felső része nővekedjen.
Itt van 2 kép az ''ültetvényről" :
picasaweb.google.com/alexandernaske/DorsetNagaBhutJolokia?feat=directlink

Bonzoo 2010.06.23. 17:23:41

blackalex: nem semmi, nagyon jól néz ki!

Tavaly egy palánta kb. hány termést hozott?

capsa 2010.06.23. 19:31:15

@blackalex: Látszik, hogy jól érzik magukat a palánták a sátorban.
Jövőre nálunk is tervben van egy fóliasátor.

blackalex 2010.06.23. 19:44:06

20-30 termés volt az átlag növényenként. Ecsettel poroztam a virágokat 2-3 naponta. Tavaly elég csúnyán bántam velük, a legnagyobb cserepem kb. 1 literes lehetett és nem az összes növény volt ekkorában :) És semmilyen tápoldatot nem kaptak tavaly, idén a VitaFlora eper és zöldség tápoldatot kapnak hetente egyszer, szeretik. Egyébként ti hogyan dolgozzátok fel a terméseket?

capsa 2010.06.24. 07:55:50

@blackalex: Eddig főként szárított/darált formában tartósítottam a terméseket, valamint párom nagymamája szokott paprikalekvárt készíteni.
Egyébként ha van valakinek jól bevált receptje, szívesen fogadom. :)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.24. 09:46:25

blackalex:
nagyon szépek. ha "felnövök" én is ilyet akarok. a lakásban garázdálkodó levéltetveken ledöbbentem. én direkt hagytam bokrosodni. nem akarom hogy nagyon magas legyen mert a balkonládában nevelem őket.

caspa:
milyen ez a paprikalekvár?
recept van?

capsa 2010.06.24. 12:30:08

@tommirra: Leginkább egy sűrű paradicsomszószhoz tudnám hasonlítani az állagát. Persze főleg édes paprikából készítik, de egy kis chili nem rontja el. :)
Elkérem a receptet.
süti beállítások módosítása