július 1

2010.07.01. 10:57

lassan jönnek a virágok.

amit múltkor beporoztam azok már száradnak el.

kép

annyi sok bimbó van a paprikákon hogyha a tizede megköt már elégedett lennék.

ma lenne tápoldat de a virágok miatt nem kapnak.

rég volt már szó róla. az 5.ik növény később bújt ki a többinél és az egyik árnyékában él. ez meg is látszik rajta. nem volt szívem megszabadulni tőle.

kép

szerintetek mi legyen vele? normális növény nem hiszem, hogy lesz belőle valaha is. szétültetni már késő.

összes kép

van 1-2 alsó levél ami elsárgul és lehullik. de mihez képest jó bőrben vannak a paprikák.

Szerző: tommirra

14 komment

Címkék: képek virág

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr472122701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NGL 2010.07.01. 11:34:08

szép növények!

A habanerom iszonyat sebességgel el kezdett nőni. Ezek szerint nagyon szereti a nagy meleget!

FiGe 2010.07.01. 15:41:15

Hát én még azokat a Whiteokat is nehezen dobom ki amik látványosan megdöglöttek, szóval én ezt simán meghagynám :)

NGL: Láttam most ültettél újakat. Érdemes ilyenkor kezdeni? Már azért mert majdnem télre lesz termőnagyságban. Vagy ezek amolyan szobanövények lesznek? Azért kérdem, mert Bonzoo-val gondolkozunk, hogy ültetünk pár Jalapeno-t (na persze ahhoz először mag kéne), és egy ismeretlen paprika magjait.

Feltettem a heti képadagot az összes paprikáról a
picasaweb.google.hu/gfirtha/Chilik20100701#
Azt honnan lehet tudni, hogy melyik virág kötött be? A legtöbb virág nekem is úgy elszottyadt egy idő után mint Tommirrának, de az egyik simán reggelre ledobta a szirmait és porzóit és úgy néz ki, ahogy a Termés???? képen látható.

NGL 2010.07.01. 16:50:29

@FiGe: Én az össze növényemet úgy ültettem, hogy amíg lehet kint lesznek az erkélyen és amint rosszra fordul az idő behozom őket! Kvázi szobanövények lesznek ősztől - tavaszig

Abból kiindulva, hogy az első sorozatot februárban ültettem és júniusban már termett és nem volt túl jó időjárás 2-3 hetet leszámítva.

Az új ültetések nagyon gyorsan kezdtek fejlődni így bízok benne, hogy szeptember végére, október elejére már lesz sok termése.

Igaz addig minden virágot el fogok távolítani, amíg nem ér el a növény 1 bizonyos fejlettséget. A purple Jalapeno mutatja a pozitív példát, hogy nagyobbra nőtt később virágzott és sokkal több termést is hoz és sokkal fejlettebb is.

A jalapeno meg lemaradt mint a borravaló. De majd behozza a lemaradását.

Eredeti kérdésre válaszolva, ha még most ültetitek el akkor szerintem már ősszel szüretelhető lesz, bár nekem sincs sok tapasztalatom etéren.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.02. 04:28:14

én is furcsállottam NGL ültetését de visszanézve a blogját tényleg gyorsított felvételben nőnek a paprikái. feb-től idáig eltelt 5 hónap. ha ezt az időt mostantól számoljuk akkor novemberre lesz termés. legkésőbb a fa alá. :)

ilyennek kéne lennie a termésnek ha száron van.

FiGe: tök jók a képek. tök jó hogy a purple nem csak a termése lila hanem a virág és a szárak is.

nekem meg némelyik bimbó elkezdett leperegni. elsárgult, oszt annyi. a kinyílt virágok is. bízom benne nem az összes pereg le. lesz ami beköt.

capsa 2010.07.02. 09:23:05

@NGL: Tényleg gyönyörűek a növényeid, gratula! :)
Egyelőre még nekem is elmaradnak a terméskezdemények.

capsicum 2010.07.05. 20:04:23

Heló mindenkinek!

A minap találtam rá erre a blogra és megtetszett, csatlakozhatnék hozzátok?

Igaz, hogy kezdőnek számítok e téren
, de szivesen segítek ha tudok, mivel azért akad tapasztalatom a növénytermesztést illetően, ugyanis kertészmérnökként végeztem.
Én is idén kezdtem el chili-t termeszteni, mivel nagy rajongójuk vagyok. Eddig csak hazai erőspaprikákat termesztettem és úgy gondoltam belevágok.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.05. 21:12:37

szia.
üdv a klubban.
tudom ajánlani még a többi kolléga blogját. lásd ajánlott blogok.

capsicum 2010.07.06. 16:43:04

Csináltam egy picasa-s albumot és beletettem 2 albumba a fényképeket, ha érdekel valakit megnézheti. Várom a véleményket. :)

FiGe 2010.07.06. 18:38:39

Na egyre többen vagyunk, nahát
mennyien termesztünk idén chilit :)

Capsicum: Nem semmi mekkorák a paprikák, mikor ültetted?
Hát igen, azért mire nem jó, ha van
egy kert. :)

Én is feltettem a heti képadagot a
picasaweb.google.hu/gfirtha/Chillik201076#
címre. A bird's eye-on nagoyn könnyen kötnek, eddig összesen csak egy virág nem kötött, így már 10 kis paprika van, néhány nem is olyan kicsi, vagy 3-3.5cm csak a termésrész. Kíváncsi vagyok mekkora lesz.
A Red Savina ezzel ellentétben nagyon nem akar kötni. Tommirra: neked ezek hogy állnak? Nálam mintha nem lenne virágpor a porzón....
A héten Auchan-ban vettem két piros Jalapenot, benne vagy 300 maggal, úgyhogy a héten újabb ültetvények lesznek :)

capsa 2010.07.06. 21:31:54

@FiGe: Jelentem, nálam megjelentek az első terméskezdemények a red savina-n! Ideje volt... :)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.07. 09:26:48

capsicum:
nagyon szépek.

FiGe:
éppen akartam panaszkodni, hogy rengeteg a bimbó egyszerre 3-4 virág van minden növényen.hiába ecsetelem őket lepereg az összes. ahogy te is mondod nem látom a virágport én sem.
"de amíg élek, remélek"...

capsicum 2010.07.07. 11:34:55

@FiGe: Hát kicsit meg is késtem vele, mert március vége felé vetettem a magokat és olyan május 20 táján ültettem ki a fóliába. Hamarabb szerettem volna vetni de a megrendelés nem ment el és újra kellett egyeztetnem meg összevissza telefonálgatnom a fickóval mire elküldte a magokat. Azért remélem sikeres lesz a dolog, mindegyik növényen van már virág és már nyílnak is. A jalapeno-n és a szivárványon meg már termés is van. Van egy 7-ik fajtám is amin egy kazalnyi paprika van már, de azt nem tudom miféle mert a magot egyik haverom szerezte nekem, majd teszek fel képet róla, aztán adunk neki nevet közösen, ha nem derülne rá fény milyen fajta. :)

A hétvégén sütögetés lesz ha az idő engedi és egy két bátor (vagy inkább vakmerő?) haverral már kóstolót szeretnék tartani 3 féléből. Remélem üvöltve fogják enni :)

Üdv
süti beállítások módosítása