június 9

2010.06.09. 12:46

tegnap az esti spontán szerveződött szalcsipörgetés áthúzta a számításom.

pedig mára akartam mutatni valamit de így csak a terveket írom le.

először a tegnap beígért képek

 

virágbimbók és tetvek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kicsit túltoltam a vektafid-et és megégtek a levelek végei

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

van pár foltos levelem is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ma reggel kitaláltam, hogy átültetés lesz. 4 dolog miatt is.

1. kell a hely a gyökereknek, legyenek szép nagyok a növények. csak így lesz normális termés.

2. kiderül a tőzegcserép mennyire bomlott el.

3. teszünk banánhéjat a földbe. /ma a kolleganő mondta a rózsaszakértő rokona is ezt használja a levéltetvek ellen/

4. lezuhanyozom a növényeket. /ez is használhat a tetvek ellen/

-1. a virágoknak valszeg nem fog jót tenni az átültetés. de amúgy is levágtam volna őket.

 

össze-vissza cselekszem és kapkodok a levéltetvek ellen vívott harcban. de az a baj, hogy nem látom hogy valami igazán használna. türelmetlen vagyok.

tegnap olvastam több helyen is a sárga rovarcsapdákról. ez a ragadós légypapír és a nyáron felöltött sárga póló keveréke. lényege annyi, hogy bizonyos rovarok /levéltetvek/ a sárga színre repülnek. lehet kapni készen boltban is /pl. biocont a4-es lap/1000HUF/ vagy csinálunk házilag.

link

3 dolog kell hozzá.

1. izlés szerinti méretű sárga lap. /2db A4es spirál hátlap 100HUF/

2. egérragasztó /kb. 600HUF/

3. amire felakasztjuk.

ma délután ezzel is fogok szórakozni. ez a csapda csak ritkít de az is valami.

már a szomszédok is látni fogják, hogy sárga lapom van. :D

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr102068696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

capsa 2010.06.11. 09:50:12

Szia tommirra,

Eddig passzív olvasóként követtem rendszeresen a blogodat néhány másikkal együtt, de gondoltam, most már regisztrálok én is. :)

Idén jómagam is belevágtam a chili termesztésbe (pontosabban red savina-ról és white habanero-ról beszélhetünk). Egyelőre a kertben cseperednek, de ha minden jól megy, jövőre szorítunk helyet egy fóliasátornak.

Nagyon szépen fejlődnek a paprikáid!
Én sajnos elkövettem azt a hibát, hogy májusban kiültettem őket a kertbe és a szokatlanul hűvös időjárás kicsit visszafogta őket. Egy ideig azt hittem, végleg lemondhatok róluk, de szerencsére gond nélkül átvészelték a néha 10 fok alatti éjszakákat. Most úgy látszik, ez a meleg idő jót tesz nekik és nekilendülnek, hogy behozzák a lemaradásukat.

A tetvek szerencsére eddig elkerültek (kopp-kopp-kopp) és nálam is megjelentek az első bimbókezdemények.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.06.11. 10:31:51

üdv a blogon.
igazat megvallva örülök ha írnak a beírásaimhoz, mert így kicsit olyan mintha magamnak írnék.
köszi a dicséretet. látnád most, sok a pöttyös, barna végű levél.

én is azt vettem észre, hogy a hideget relatíve jól viselték a növények.

a tetvek nekem a közeli bokrok, fák miatt van.

HKai 2010.06.13. 22:02:54

Üdv Capsa, lassan már kezdek irígykedni Tommirára, látván, milyen nagy olvasótábora van :DD
FiGe, Tommira: A képeken virágkezdemények vannak bizony, nekem is virágzanak a Habanerok, és rettentően boldog vagyok tőle én is. Ebben a 40 fokos melegben talán már intenzívebb lesz a fejlődésük is. Hajrá mindenkinek :)

capsa 2010.06.15. 19:05:46

@'Kai: Szia 'Kai! A Te blogod is ott figyel a Google Reader-ben. :)
süti beállítások módosítása