tápoldat

2010.03.14. 13:58

tápoldatból olyat érdemes használni ami az emberi fogyasztást nem befolyásolja.

főleg magültetéskor illetve átültetéskor ajánlott a tápoldat. egyéb esetben nagy a szórás. az 1 héttől az évente egyszeriig. az átteleltetett növényeket télen nem szükséges oldatozni. a virágzó paprikák ledobhatják virágjaikat az oldattól. a túl sok tápoldattól a növények szép lombosak lesznek de kevés termést hoznak.

pár tápoldat: Volldünger, Mikramid, Wuxal Super, Üvegházi Kalcium nitrát.

én havi 1x locsolok tápoldattal. volldüngert találtam a helyi kertészáruházban. a hátoldalon található 0.2%-os keverési arányban használtam. de legközelebb 0.1%-ra fogom keverni. hogyan, azt még nem tudom. :-) amúgy a 200g-os kiszerelés is elég lesz évekig. árára már nem emlékszem de akár 500HUF is lehetett. a tápoldat, cserép, alátét, gombaölő volt kb. 1100HUF.

 

végére egy link:

bálint gazda

érdemes az oldalon rákeresni a paprika szóra.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr921838824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HKai 2010.03.14. 20:07:36

Szia!
Olvaslak ám, nem csak azért, mert szóltál.
Korábban elkezdtem követni a bejegyzéseidet.
Kicsit érdekes, nem lehet ugyanazokat a dolgokat túl sokféleképpen elmondani :) Ahogy Te is, Én is, és "Valaki innen" is ugyanarról írunk, a végén elérünk oda, hogy ugyanazokat írjuk le :)
Akartam írni a tápokról, de így már nem teszem meg, Te leírtad helyettem :D
Bálintgazda nagyon király, rengeteget lehet tőle tanulni.
A Habaneroid szépek, egyelőre nem látszik meg rajtuk, hogy télen vetetted. Bár én nem használtam volna tőzegcserepet pont a penész miatt.

Bő termést neked is! :)

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.15. 11:20:08

Nekem tavaly a fő problémám az volt, hogy az erős levelű paprikák is eldobálták a virágokat. Amit ajánlottak ez ellen: Nevirol terméskötődést elősegítő készítmény. Lehet kapni webáruházakban is. Inkább permetszer mint tápoldat, de lazán kapcsolódik.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.03.15. 16:40:34

@'Kai:
üdv. itt.
szerintem írd meg a tápoldatos postot.
1. lehet Te olyat írsz amit én nem.
2. valaki lehet csak a Te blogod találja meg; olvassa. az enyémet nem.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.03.15. 16:54:00

@Valaki Innen:
örülök,hogy te is itt.
az összeset vagy csak az elsőket? én úgy olvastam, hogy az elsők néha leesnek.

HKai 2010.03.15. 17:15:12

Nem túl különös dolog az, ha a paprika eldobja a virágját, nálam 20 virágból kb kettő ha terem, és nem dobja el. Lehet az oka túl kevés fény, túl sok Nitrogén a talajban, de akár túlöntözés is.
Nekem az a véleményem, hogy ha kevesebbet terem, akkor az a pár termés erősebb lesz, és egészségesebb.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.16. 08:56:04

@tommirra: Az összeset. Úgy néz ki, hogy minden oké, megpróbálom az ujjam hegyével elősegíteni kicsit a porzást, viszont amint hozzáérek ledobja a virágot. Ha megnézem jobban akkor minden virág tövénél el van feketedve a szár és csak a lélek tartja. Megrázom a növény és leesik az összes virág. Tavaly sok ilyen volt.

Valaki Innen · http://pepper.blog.hu 2010.03.16. 08:57:42

@'Kai: Ez teljesen igaz, sőt első évben állítólag érdemes leszedni a virágokat, hogy a növény erősödjön.

HKai 2010.03.16. 09:12:33

Amit még meg szoktam tenni az, hogy ha már van több lomblevele a növénynek, megmetszem, hogy erősebb és lombosabb legyen. Egy elvágott szárból nekem kettő újat hozott, és azok sokkal erősebbek, mint az eredeti, levágott rész volt.
süti beállítások módosítása