július 12

2010.07.12. 09:40

aki nem olvasta a jul.7ikei kommenteket.

a fórumon voltak kisebb problémák így egy régebbi mentés került vissza.

ezért sajnos eltűntek hozzászólások. senki nem lett kitiltva, nem lett kimoderálva.

aki tudja pótolja amit írt.

félreértés ne essék, nem én csinálom a fórumot. csak megnyugtatás végett.

 

amit nemrég linkeltem bekötött virágot az elszáradt.

viszont van egy ilyenem. megbújt a levelek alatt csak szombaton vettem észre.

kép

örülés van.

a növények alulról nagyon felkopaszodtak. sok levél lepergett. így feladva elveimet túlhígítva de kaptak egy kis tápoldatot. a locsolást viszont visszavettem. jobban kiszárítom a földet. eddig naponta locsoltam őket. e hétre nagy melegeket mondtak de megpróbálom 2 naponta locsolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://redsavina.blog.hu/api/trackback/id/tr152145835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 09:52:33

amúgy a fórum most sem 100as. a topikokra kattintva a yahoo keresője jön fel nekem.

blackalex 2010.07.12. 11:30:52

Szia!
Nem gond, ha az elején dobálja a virágot. Nekem is kb. 10 virágból egy kötött meg az elején. Most pedig amikor már a novény tetejen is tonnaszámra nyilnak a virágok majdnem minden 5-ösz csokorból kb 2-3 köt. Mellékeltem képet. vannak olyan tövek ahol sztem 1 héten belul érett termés lesz. Az év elején majdhogynem lemondtam a novényekről a hideg idő miatt. most már tisztán látszik ,h a foliásnak köszönhetően rekord termés lesz. Növényenként 30-40-es termésszámmal.és a képek:
picasaweb.google.com/alexandernaske/DorsetNagaBhutJolokia?feat=directlink

ps. megyek én is a capsa-ra:)

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 12:27:12

még mindig szépek.
a levelet dobálja nem a virágot. a virág annyira nem izgat.

blackalex 2010.07.12. 12:38:55

Jah igen levél potyogás, sztem is a túlöntözés következménye lehet. De egyébként nem jelent gondot ha a novény teteje szépen bokrosodik és tör a magasba. Nekem a levél tetvek miatt hullottak le néhány novény alsó levelei.
Amúgy sikerült kiirtani a tetveket. Kipróbáltam elég sokféle módszert (fokhagyma, csalánlé, levendula) egyik sem használt. Végül bementem a helyi gazdaboltba és vettem egy tasak kb 150Ft-os Sygenta Karate nevű rovarölő szert és láss csodát 2 nap alatt a tetvek már alulról szagolták a parikát. Probléma megoldva :)

capsa 2010.07.12. 12:45:14

@tommirra: Kipróbálnád a fórumot? Nekem is dobált hülyeségeket Internet Explorer-ben, de most nekem OK-nak tűnik.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 12:51:56

igen a karate-t én is hallottam. van is otthon de még próbálom a bio vonalat erőltetni.

én tűzrókázom de most jónak tűnik.

blackalex 2010.07.12. 12:56:25

nem sikerült regisztrálnom osx-ről vagyok chrome-mal. Rákattintok a reg küldés gombra de nem jön az e-mail.

capsa 2010.07.12. 13:00:04

@blackalex: Szia blackalex! Mikor próbáltad? A regisztráció is rosszalkodott, de kb negyed órája OK (csináltam egy tesztet, működött).

blackalex 2010.07.12. 13:01:38

@capsa: kb negyed órája próbáltam :) most megpróbálom tűzrókával én is

capsa 2010.07.12. 13:02:16

Én sherpa-t vagy joker-t használok, mint rovarölőt (hogy azért on-topik is legyek :) ).

blackalex 2010.07.12. 13:04:15

Sikerült. sztem a chrome volt a hiba forrása tűzrókával megy

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 13:11:02

hülyeség; de nekem nyugodtam lenne a lelkem ha akár "hn3sur8" lenne egy rovarölő neve. nekem a joker, sherpa, karate nevek viccesek, komolytalanok.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 14:32:32

@capsa: ja. az egy totális végső csapás. :)

HKai 2010.07.12. 15:20:10

@'Kai: Ja, nem tápszer nevére brainstormingolunk :D

HKai 2010.07.12. 17:56:52

@capsa: Elvesztettem a fonalat :D

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 19:00:59

én is.
a guugle a barátom és onnan tudom, hogy ez valami gyurmásszer. :)

capsa 2010.07.12. 19:09:01

@'Kai: Tápszer névnek javasoltam. Ettől lesznek a tesztépítők szép nagyok (és impotensek :) ).

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.12. 19:12:00

és agresszívek.
ha tápszer akkor milupa.

FiGe 2010.07.12. 19:37:46

és egész eddig úgy nézett ki a dolog mintha elveszett volna az előző üzenet ezért írtam le kétszer... na mindegy

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.13. 07:07:29

FiGe írta:
No. Elkészítettem az eheti képadagokat, gondolkodtam, a fórumon melyik topicba férne bele legjobban, de végül megszokásból ide küldöm :)
picasaweb.google.hu/gfirtha/Chilik2010712#
A Red Savinára kimondottan büszke vagyok, nagyon nagy már a növény, eddig 4 termés van rajta, de remélem lesz több is. A bird's eye pedig úgy tűnik nem tud nem bekötni, már 24 kis paprika van rajta. Gondolom ilyenkor már semmi szín alatt nem kéne nagyobb cserépbe tenni az egészet.....
NGL: A white-od nő lassabban?
Egyébként a white elkezdett virágzani, de az egész palánta érzékenyebb volt, és lassabban fejlődött mint a többi. Eleve a 3ból ez az egy élte túl...
Most már az alattunk levő emelet lépcsőházát is kezdem elfoglalni a szomszédok beleegyezésével, így napra tudtam tenni a chocolateot, és orangeot is, még aznap meg is jelentek rajtuk a virágok :)

kicsit hüe a rendszer. kijelöltem 1 hozzászólást és kitörölte mindkettőt.
néha engem is megtréfált már, hogy írok valamit és csak utána vagy 5 perccel jelenik meg.

tommirra · http://redsavina.blog.hu/ 2010.07.13. 09:59:27

úgy látom nekem a legrondábbak a növényeim. :)
FiGe: szép termés lesz.

Rolandoo 2010.07.13. 11:22:06

Sziasztok!:)
Kicsit irigyellek titeket, én sajna elég későn április 28-május 4 én ültettem a magokat. Nagyon lassú ez az új hobbim:)
Sajna elég sok gondom is van vele. Tetvekkel küzdök hetente, pedig panelban 2. emeleten lakok. Naga Jolokiámat majdnem kivégezte a levéltetű irtó. Azonnal elkezdett habzani a levele, sok elfonnyadt teljesen. Szerencsére rendbejött és most gyönyörű szerintem. Itt 1 kép róla:

kep.psharing.com/390482.jpg
Ez kb 25 cm magas és 35 cm széles:)
Van még african devil,jamaican red, meg valami névtelen hazai, de csak a hazain vannak még termések. Azok korábban lettek ültetve. Na meg tescos irtó csipős hegyes erős magok is kikeltek:)Meg néhány koktélparadicsom,bazsalikom,petrezselyem:)Alig birom kivárni, hogy végre termés legyen rajtuk. A panelbeli lehetőségeket kimeritettem:)Lehet, hogy a nagy várakozásnak az lesz a vége, hogy az új tényleg erős paprikákat egyszer kósolom meg és szétmarja az arcomat?:) Van itt aki múlt évtől vagy korábbanról termeszti és van tapasztalata?

blackalex 2010.07.13. 15:34:22

@Rolandoo:
Én második éve termesztek Dorset Naga-t meg Bhut Jolokia-t. a capsaicin.hu forumában minden kérdésre kapsz választ, a képek rovatban pedig megnézheted a mi ültetvényeinket. A tetveket én is most irtottam ki, sygenta karate rovarirtóval. kb. a tasak 150-200 ft és 20 liter vizben kell feloldani. 1 teáskanál kb 1-2 liter vizbe. Te milyen irtószert használtál és miloyen arányban higitottad?

Rolandoo 2010.07.14. 09:25:33

Fito levéltetű elleni aerosolt próbáltam elsőként. Ez spray. Nem igazán használt. Ez után fokhagymás lét készitettem, azzal permeteztem. Ez sem jött be. Végül dohányt raktam vizbe és azzal ecseteltem a növényt. Végül ez üzte el őket:)
süti beállítások módosítása